Kilka lakierowych faktów o mnie

Dzień dobry!

Ponieważ mam mały kryzys paznokciowy, to dzisiaj postanowiłam zestawić w jednym poście informacje o mojej pielęgnacji paznokci, ulubionych lakierach, używanych specyfikach itd. Zaczynamy 🙂

  1. jak dbam o paznokcie i skórki – zawsze jako podkład stosuję odżywkę. Od długiego już czasu jest to Nail Tek III (nie zawiera formaldehydu). Poza tym, nałogowo smaruję ręce kremem – ulubiony, to czerwony Garnier. Od czasu do czasu wcieram w paznokcie oliwkę (aktualnie mam Aletrrę z granatem) i masło shea (używam czystego masła z Biochemii Urody). Moja pielęgnacja nie jest zbyt rozbudowana, ogólnie mam  dość mocne i grube paznokcie i jest to cecha genetyczna. Jako ciekawostkę dodam, że nawet gdy nie maluję paznokci na kolor, to zawsze mam je pomalowane odżywką – jest to dla nich zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi. Poza tym mam tendencję do skubania nierówności itd, więc chronię się sama przed sobą. Pielęgnacja skórek silnie wiąże się z kremem do rąk oliwkami itd, jednak raz na jakiś czas stosuję preparat Blue Cross Cuticle Remover – preparat usuwający skórki, do kupienia przez Internet. Skórki odsuwam drewnianym patyczkiem. Niezwykle rzadko wycinam skórki radełkiem.
  2. czym piłuję – zawsze szklanym pilnikiem (obecnie For Your Beauty – niedrogi z Rossmanna i bardzo dobry). Brzegi wygładzam polerką (zazwyczaj też FYB z Rossmanna, ale aktualnie mam jakąś designerską z Drogerii Natura) lub bardziej szorstkim blokiem polerskim (kupiony w Internetach, nie pamiętam marki). Rzadko poleruję całą płytkę, ale od czasu do czasu to robię, szczególnie gdy płytka jest lekko rozwarstwiona lub uszkodzona.
  3. jakiego top coatu używam – od dłuższego czasu tylko Sally Hansen Diamond Flash. Ma rozsądną cenę i jest dostępny w Rossmannie.
  4. w jaki sposób przyklejam ozdoby – zawsze ozdoby przyklejam na top coat.
  5. ulubiona marka lakierów – nie mam jednej, ulubionej marki, bo bardzo często znajduję pojedyncze lakiery z niedrogich, zwykłych marek, które są naprawdę świetne. Jednak bardzo lubię lakiery Essie, za piękne kremowe odcienie i China Glaze za te bardziej odlotowe – z brokatem. Orly, OPI, Glam Polish, Color Club, Barry M, Rimmel, Colour Alike  – te marki bardzo lubię i bez wahania kupuję.
  6. ile mam lakierów – według pliku exe, w którym zapisuję wszystkie sztuki – 510 (w tym 3 lakiery hand made). Jednak muszę zrobić inwentaryzację kolekcji 😉
  7. ulubione kolory – najbardziej lubię ciemne odcienie: czarny, ciemny zielony, granatowy, bordowy, śliwkowy. Bardzo dobrze czuję się też w metalicznym manicure, nude, malinowej czerwieni czy pastelowych neonach. Lubię pastele i biel, jednak nie mogłabym ich nosić ciągle.
  8. kolory, za którymi nie przepadam – nie lubię i nie maluję na neonowe odcienie różu, zielonego, pomarańczowego i żółtego. Nie znoszę żółtego (toleruję tylko rozbielone żółcie), pomarańczowego i barbiowego różu. Nie maluję też paznokci na kolor trawiastej zieleni.
  9. czy lubię malować komuś paznokcie – tak lubię i chętnie to robię.
  10. co sądzę o hybrydach – jeśli ktoś nie ma czasu na malowanie, a nie nie chce się martwić odpryskami, to jest to dobre rozwiązanie. Jednak jeśli komuś szybko rosną paznokcie (tak jak mi) i nie toleruje zbyt dużego odrostu, to uważam, że to bezsensowne rozwiązanie. Raz na jakiś czas mnie kuszą, ale tylko ze względu na efekt syrenki i chrome.
  11. co sądzę o przedłużaniu paznokci – nie jestem zwolenniczką przedłużania paznokci, zazwyczaj w 99,9% jestem w stanie odróżnić sztuczne od naturalnych, a także hybrydy, gdyż jestem bardzo wrażliwa na grubość paznokci. Nie lubię tak zwanych „buł”, uważam, że wyglądają nieestetycznie, a niestety wiele takich widuję. Oczywiście wiem, że są specjalistki, które potrafią zrobić bardzo ładne przedłużone paznokcie, ale nigdy nie będą one wyglądały jak naturalne. Rozumiem jednocześnie kobiety mające bardzo słabe paznokcie, niemogące ich zapuścić, że decydują się na żel, czy akryl.

To chyba wszystko na dziś. Jeśli macie jakieś pytania – piszcie w komentarzach. Pozdrawiam! 🙂

 

Skomentuj

